Chcete si vzít hypotéku, ale nechcete ztrácet čas papírováním? Tomu se sice nevyhnete, ale když s sebou donesete všechny potřebné doklady hned na poprvé, pak si čas můžete ušetřit spoustu času. Jaké doklady jsou potřeba pro vyřízení hypotéky?

Základní podmínkou pro poskytnutí hypotéčního úvěru je prokázání toho, že žadatel bude schopen úvěr ze svých příjmů splatit.

 

Vždy budete potřebovat:

 

  • Doložení výše příjmů žadatelů a případně i ručitelů a spoludlužníků. To lze doložit daňovým přiznáním či potvrzením příjmů od zaměstnavatele.
  • Ocenění zastavované nemovitosti, výpis z katastru o zanesení zástavního práva a vinkulaci pojištění této nemovitosti ve prospěch banky.

Pokud hodláte úvěr použít jako investici do nemovitosti, pak bude banka vyžadovat doklady o nemovitosti.

 

V případě koupě nemovitosti je to kupní smlouva, nebo smlouva o budoucí kupní smlouvě a výpis z katastru nemovitostí.

 

V případě výstavby nebo rekonstrukce bude zapotřebí dokladů více. To se již ale banku od banky liší. Stavební povolení, rozpočet stavby, výpis z katastru nemovitosti a další.

 

Existují ale i hypotéky bez dokládání příjmů, hypotéky sjednávané online apod. Pokud nechcete do banky chodit zbytečně vícekrát, pak jim nejprve zavolejte a zeptejte se, jaké dokumenty je potřeba přinést právě v té vaší.

 

Sandra Špačková